Hvordan virker det?

         
 
Steg 1
 
Steg 2
 
Steg 3
 
 
1: Bestill bil

Logg inn på nettsiden og fortell oss når og hvor du vil hente bilen. Ikke medlem enda? Bli medlem nå!

 
2: Hent bilen på nærmeste stasjon

Tre minutter før bookingens start mottar du en SMS med bilens registreringsnummer. Lås opp bilen ved å svare på SMS med din PIN-kode. Din PIN-kode finner du under "min profil". Ta bilnøkkelen ut av hanskerommet.

 
3: Dra ut ladekabelen

Plugg ut ladekabelen, og ta den med deg i bilen.  Det er mulig du ønsker å lade underveis!

 
             
 
Steg 4
 
Steg 5
 
Steg 6
 
 
4: Kjør!

Sett deg inn i bilen, ta på deg setebelte, og start bilen. Bruk fjernkontroll på bilnøkkelen som normalt for å låse/åpne bilen når du er på tur. Ha en flott tur!

 
5: Uhell eller havari?

Ring Move About på 958 07000 hvis du trenger hjelp. Dersom du har behov for veihjelp utenfor vår åpningstid, kan disse telefonnumrene benyttes:

BMW: 800 32 062

VW: 04444          

Nissan: 800 80 097

Merk at eksterne numre ikke kan hjelpe med bestillinger.  Vennligst informer oss dersom veihjelp kontaktes direkte.

 
6: Lever tilbake bilen og sett den på lading

Tøm bilen for personlige eiendeler, og sørg for at bilen er fri for søppel. Husk å sett bilen på lading, slik at den har tilstrekkelig med strøm for neste kunde!

Til slutt: Sett bilnøkkelen inn i holderen i hanskerommet! Kontroller at dørene låser seg automatisk etter ca.30 sekunder.

 
             
 
Brukertips:
Du må være godkjent medlem for å kjøre

Bare Move About medlemmer kan kjøre våre biler. Husk at du alltid må åpne bilen med SMS eller ditt personlige adgangskort.

Sjekk at bilene er i god stand

Vi ber om at våre medlemmer raskt sjekker bilene før de begynner å kjøre. Skader eller mangler skal rapporteres til Move About. Dersom man unnlater å rapportere skader kan man holdes personlig ansvarlig.

Lever bilen tilbake til samme stasjon

Biler skal leveres tilbake til samme stasjon de ble hentet på. Det er allikevel ikke viktig at bilene parkeres på nøyaktig samme parkeringsplass.

Lever bilen i tide (eller tidligere)

For å sikre at neste kunde får bil som forventet, skal biler leveres tilbake innen avtalt tid. Forsinket tilbakelevering vil resultere i forsinkelsesgebyrer.

Rapportering av problemer, uhell og havari

Problemer, uhell og havari skal rapporteres til Move About så snart som mulig. For å få kontakt med en representant for Move About, ring 958 07000. Husk at skademelding skal fylles ut ved uhell.

Husk ladekabelen

Move About bruker kun elektriske biler med null utslipp. For å sikre at bilene alltid har tilstrekkelig batterikapasitet, skal de settes på lading mellom hver tur. Når du skal kjøre av gårde, husk å dra ut ladekabelen og legge den bak i bilen. Når du har kommet tilbake og turen avsluttes, er det viktig at du setter bilen på lading igjen.

Bomringer, parkering og kollektivfelt

Bomringer er gratis i alle Move About biler. Det er bare å kjøre gjennom! Parkering på offentlige parkeringsplasser er også gratis, men husk at tidsbestemmelser (”maks 2 timer mot avgift”, for eksempel) fortsatt gjelder. Husk derfor å stille inn tidsskiven som er limt på frontrute til tiden du har parkert bilen. Merk at avgiftsfritaket ikke gjelder på private parkeringsplasser (Q-Park og EuroPark). Kunden er selv ansvarlig for å betale alle parkeringsbøter i leieperioden. Elektriske biler kan kjøre i kollektivfelt i hele Norge.

Røyking ikke tillatt

Det er ikke tillatt med røyking i Move About sine biler.

Dyr ikke tillatt

Av hensyn til allergikere og for å holde bilene rene, er det ikke tillatt med dyr i Move About sine biler.

Hold bilene rene

Move About vasker jevnlig bilene innvendig og utvendig. Det er allikevel fint om du kan hjelpe ved å ta med egen søppel ut at bilen når du forlater den.

Komplette betingelser finnes her.